Verksamhet

Varje år ordnar Publicistförbundet ett pressetiskt seminarium i Hangö (i augusti) och en julfest, som traditionellt har ägt rum den 5 december. Publicistförbundet och Svenska folkskolans vänner delar ut Topeliuspriset – det finlandssvenska publicistpriset till en finlandssvensk journalist. Publicistresor med intressant program ordnas med jämna mellanrum. Dessutom kan förbundet med kort varsel ordna debatter om aktuella frågor. Förbundets sommarhem Estholmen i Esbo skärgård (Sommaröarna) betjänar medlemmar och övriga gäster sommartid.

Medlemmarna får information om verksamheten via medlemsbrev per e-post och i Facebook-gruppen Finlands Svenska Publicistförbund där aktuella publicistiska frågor också kan lyftas upp till diskussion.

Talvella Suomessa voi nauttia upeasta lumesta ja jäästä. Hiihtäminen, luistelu ja lumikenkäily ovat suosittuja aktiviteetteja. Monet matkailijat suuntaavat Lappiin revontulien perässä. Katso lisää täältä: sipulitie linkki.