Missa inte årets publicistseminarium i Hangö!

Bild från Hangöseminariet 2016

Publicistförbundet har ett superintressant program planerat för årets (46:e!) Publicistseminarium på Hangö Sommaruni, den 8–9 september!

Det vankas intressanta diskussioner: om försvars- och säkerhetsfrågor med Yrsa Grüne (bl.a. Hbl) och Mikael Holmström (Dagens Nyheter); om att producera historiska TV-dokumentärer med Henrietta Clayhills; och om grävande journalistik med den flerfaldigt prisbelönta Jeanette Björkqvist.

Förbundet bjuder också på ett par hands-on inslag om ekonomi och statistik med Peter Sjöholm (Yle), och mobiljournalistik med Johan Gullmets (Yle). Och naturligtvis blir det dessutom vin vid stenfoten, mat, och bastubad på kvällen!

Anmäl er till kursen på Hangö Sommarunis sidor.

Publicistförbundet påminner om att deltagare kan ansöka om stipendium för att täcka sin seminarieavgift och logi! Vi prioriterar studerande och medlemmar utan en arbetsgivare som kan stå för kostnader. Skicka en fritt formulerad ansökan till ordförande Lasse Garoff (lasse.garoff@gmail.com) senast den 18.8.